Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

Zo vermijd je een herfstdipje!
Zo vermijd je een herfstdipje!

Is het donker als je ’s ochtends opstaat en ’s avonds je kantoor verlaat? Word je daar lusteloos van en heb je enkel zin om wat in de zetel te hangen met een grote kom chips of koekjes? Dan lijd jij waarschijnlijk – net zoals vele anderen - aan een ‘seasonal affective disorder’, kortweg SAD. Blijf niet in de zetel zitten & doe er wat aan!

Enerzijds: pas je sportritme aan

Nu de dagen korten en het kouder wordt, pas je best je sportroutine aan. Herontdek binnensporten, zoals zwemmen, fitness en squash. Train zowel je uithouding als je spiermassa, zodat je weerbaar bent voor de nakende winter. Wil je toch buiten blijven sporten? Duffel je dan goed in!

Anderzijds: pas je voeding aan

Vermijd koolhydraatrijk of vet voedsel, dat je humeurig of nog depressiever maakt. Ga daarentegen voor seizoensverse groenten en fruit. Voedingsmiddelen die een stevige portie vitamine C (citrusvruchten, broccoli en spruitjes), omega 3 (zalm, noten en rode biet) of ijzer (spinazie, rundvlees en lever) bevatten, drukken negatieve gevoelens ook de kop in!

Reacties
 
Plaats reactie