Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

Zo hou ook jij van fruit
Zo hou ook jij van fruit

Beperkt jouw dagelijkse portie fruit zich tot het glaasje fruitsap bij het ontbijt of tot het fruitella snoepje in de namiddag? Sommigen hebben het inderdaad moeilijk om dagelijks fruit te eten. Ofwel vinden ze fruit eten een geklieder of smaakt het te zuur of juist te zoet.

Nochtans wordt er te veel onderschat hoe goed dagelijks 2 porties fruit zijn. Zo leveren ze de broodnodige vitamines, mineralen en vezels die helpen ons lichaam gezond en sterk te houden.

Met onderstaande ideetjes, hou ook jij binnenkort van fruit:

  • Probeer een stukje fruit bij het ontbijt te smokkelen. Dat kun je doen door je boterham te beleggen met een banaan, door een onder je yoghurt of muesli te mengen.

  • Neem als dessert een fruitsalade die je naar believen kan afwerken met enkele druppels Grans Marnier, wat lycheesap, een toefje slagroom of een bolletje ijs.

  • Eet als tussendoortje een fruitbrochette, besprenkeld met een beetje chocoladesaus.

  • Vervang je zakje chips voor de televisie door een bakje blauwe bessen, aardbeien of frambozen.

  • Smuk je slaatjes op met stukjes appel of abrikoos.

  • Ook in warme gerechten smaakt fruit heerlijk. Warme ananas of abrikoos past perfect bij rijst en kip. Het vruchtenvocht kan je eventueel indikken met een beetje maïszetmeel en dan heb je meteen nog een energie-arme saus.

  • Of probeer eens volgende lekkernij: snijd een appel in schijfjes, bestrooi met kaneel en zet oven in de oven of in de microgolfoven.


Smullen maar!

Reacties
 
Plaats reactie