Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

Zo blijf je in beweging
Zo blijf je in beweging

De lokroep van de sofa is na een zware werkdag wel heel aanlokkelijk. Toch is het belangrijk om per dag minstens evenveel 'beweeg- als eetmomenten' in te lassen. Maar bewegen heeft nog meer voordelen. Je gaat je er jonger en fitter door voelen én na verloop van tijd zal dat resultaat ook in de spiegel zichtbaar zijn. En er goed uitzien willen we allemaal, toch?

Bewegen verkleint bovendien het risico op chronische aandoeningen zoals hart- en vaatziektes, diabetes type II, osteoporose, spierpijnen, vermoeidheid en slaapproblemen,... Hoog tijd dus om uit de startblokken te schieten. Maar hoe pak je het als rasechte sofaslaaf aan? Met volgende tips blijf je in beweging:

Plan nog voor je je werkdag begint je eerste beweegmoment in. Hoe? Indien mogelijk ga je te voet of met de fiets naar het werk. Neem je het openbaar vervoer, stap dan een halte eerder af, of loop nog een extra blokje om. Ga je met de wagen, parkeer deze dan een straat verder en leg de rest te voet af.

Schaf een home- of crosstrainer aan, installeer deze voor de televisie. Elke avond tijdens je favoriete soap, werk je je in het zweet. Dubbele winst!

Afgesproken met vrienden? Waarom moet dat altijd voor een etentje of bioscoop zijn. Je kan ook samen een leuke sport uitkiezen: tennis, squash, zwemmen,... Mogelijkheden zat. Mannen zullen al gauw plezier scheppen uit de onderlinge competitie terwijl voor vrouwen een fikse wandeling het ideale moment is om gezellig bij te kletsen.

Weekend is quality time met het gezin. Trek erop uit met je partner en kids. Ga naar de speeltuin, duw dochter- of zoonlief op de schommel of draaimolen en geniet van een fikse work-out voor de armen.

Een hondenliefhebber? Dagelijks met de hond gaan wandelen wordt minder een karwei als je ook dit als beweegmoment inplant. Een extra reden dus om je partner ervan te overtuigen eindelijk een pup te kopen.

Reacties
 
Plaats reactie