Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

Zeg nee tegen zijsteken!
Zeg nee tegen zijsteken!

Heb jij last van zijsteken tijdens het lopen? Misschien helpen deze 4 tips wel.

1. Liever wat trager

Matig je looptempo. Loop je te snel dan zullen die pijnlijke zijsteken al snel de kop opsteken. Pas na behoorlijk wat training, kan je een snel looptempo volhouden. Bouw dus eerst voldoende uithoudingsvermogen op, vooraleer je er als een speer vandoor gaat.

2. Weersta aan de pufreflex

Adem je bij elke stap in of uit? Geen goed idee! Probeer eerder drie passen lang in te ademen en twee passen lang uit te ademen. Omgekeerd mag ook. Eens je een bepaald ritme hebt gevonden, zal het vanzelf gaan.

3. Weet wat je drinkt

Let op met sportdrankjes voor en tijdens het lopen. Want een glucoseshot zal niet altijd het gewenste resultaat teweegbrengen. Water is nog altijd de beste keuze. Heb je toch nood aan wat suiker? Verdun je sportdrankje dan met water.

4. Train je core-spieren

De core-spieren zorgen ervoor dat je romp (onderrug, buik en bekken) sterk en stabiel is. Door ze te trainen, zal je niet enkel minder last hebben van zijsteken, ook de kans op blessures en pijn in de onderrug verkleint.

Reacties
 
Plaats reactie