xenarjo link
Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

Zeg je slechte gewoontes vaarwel!
Zeg je slechte gewoontes vaarwel!

Iedereen heeft wel gewoontes die slecht zijn voor je gezondheid . Soms raak je ze moeilijk kwijt. Wij

geven je enkele tips om ze vaarwel te zeggen …

1. Frisdrank drinken: een frisdrank (zowel gewone als light-varianten) heeft totaal geen
voedingswaarde. Ze bevatten vaak veel te veel suiker en kunnen zelfs leiden tot diabetes type 2. Toch
zin in een drankje met bruis? Neem dan een spuitwater met een scheutje citroen.

2. De controle verliezen: denken dat wilskracht sowieso deel is van je persoonlijkheid is fout.
Wilskracht en zelfbeheersing zijn als het ware spieren die je moet trainen. Probeer je daarom te
focussen om je sterktes om meer zelfbeheersing te kweken en laat elke zelfkritiek varen. Als je meer
met jezelf in het reine bent, zal je ook minder geneigd zijn te veel te eten.

3. Niet genoeg water drinken: als je een hele dag bezig bent, vergeet je vaak voldoende water te
drinken. Vul daarom een navulbare fles aan de watermachine op je werk en zet deze bij je, zodat
je zeker genoeg drinkt. Verder kan je telkens wanneer je een cocktail of een koffie bestelt, ook een
glaasje water nemen.

4. Te veel drinken: als je je drankverbruik voldoende limiteert, zal dit ervoor zorgen dat je makkelijker
gewicht verliest, zal je beter slapen en zal je energieniveau toenemen. Als je bijvoorbeeld na elke
alcoholische consumptie een glaasje water drinkt, dan zorgt dat ervoor dat je voldoende tijd laat
tussen twee alcoholische drankjes en bovendien vermijd je er een kater mee!

5. Te vaak achter het scherm zitten: ben je verslaafd aan televisiemarathons en is je slaapkamer
gevuld met technologische snufjes, die zelden uitgaan? Dan is het tijd om hier iets aan te doen, zeker
wanneer dit ten koste van je slaap gaat. Probeer de uren die je voor tv of je computer doorbrengt te
limiteren en hou bijvoorbeeld eens een notaboek bij van alle uren die je voor tv doorbrengt. Dit zijn
vaak meer uren dan je denkt!

6. Overconsumptie van suiker: als je dagelijks te veel suiker opneemt heb je een verhoogd risico
op hartziekte, diabetes type 2 en beroertes. Probeer het daarom zo veel mogelijk te beperken. In het
begin zal dit lastig zijn, want je smaakpapillen zijn gewoon aan de smaak. Ze zullen dus met andere
woorden terug gewend moeten worden aan nieuwe smaken. Gelukkig gaat dit meestal sneller dan je
denkt!

Reacties
 
Plaats reactie