Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

Welke voedingsmiddelen gaan veroudering tegen?
Welke voedingsmiddelen gaan veroudering tegen?

Nooit gedacht dat eten veroudering kan tegengaan? Wel geloof het maar, want sommige voedingsmiddelen hebben echt wel een heilzame werking. Wij zetten er een aantal op een rijtje.

  • Walnoten zijn een bron van antioxidanten. Dit zijn stoffen die ervoor zorgen dat schadelijke stoffen die binnendringen in ons lichaam, onschadelijk worden gemaakt. Walnoten bevatten de meeste antioxidanten van alle noten. Bovendien bevatten ze ook gezonde vetten die ervoor zorgen dat de cholesterol in ons lichaam verminderd wordt. Best hou je je aan 7 noten per dag.

  • Appels:
    bevatten ook antioxidanten die de kans op hartziekten doen verlagen. Ook gaan ze verouderingsverschijnselen tegen en zouden ze de gemiddelde levensduur met 10% verlengen.

  • Tomaten en hun afgeleide producten als tomatensap en ketchup:
    bevatten lycopeen. Ook lycopeen is een antioxidant die de kans op hartziekten, sommige kankers en osteoporose verlaagt. Bovendien zou lycopeen ervoor zorgen dat we minder snel verbranden.

  • Blauwe bessen:
    deze lekkernij smaakt minstens even lekker en zoet als echte snoepjes, met het enige verschil dat je met deze kleine rakkers een boost aan vitamines en mineralen binnen hebt. Er zijn maar weinig voedingsmiddelen die zoveel antioxidanten bevatten als een blauwe bes. Bovendien zitten ze ook boordevol vezels en vitamine C. Verder bevorderen blauwe bessen ook nog de collageenproductie. Collageen is de natuurlijke stof die de huid elastisch en dus jong houdt.

  • Broccoli:
    dé superman onder de groenten. Deze stond al bekend om zijn goede eigenschappen. Broccoli zou kanker kunnen helpen voorkomen en helpt het immuunsysteem te versterken. Maar uit recentelijk onderzoek is ook gebleken dat broccoli het verouderingsproces helpt tegen te gaan.
Reacties
 
Plaats reactie