Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

Wat eet of drink je best voor een sollicitatie?
Wat eet of drink je best voor een sollicitatie?

Je goed voorbereiden op een sollicitatiegesprek is een must. En daar hoort niet alleen het bestuderen van het bedrijf in kwestie bij. Ook je voedsel heeft invloed op het gesprek. Wij geven je enkele tips.

Sla is een echte aanrader op de avond voor je sollicitatie. Met enkel een krop sla achter de kiezen heb je natuurlijk niet genoeg. Voorzie dus extra groenten of vis.  Sla heeft een kalmerende werking en werkt slaapverwekkend.

Ook rode paprika’s of groenteratatouille doen geen kwaad. Ze bevatten veel vitamine C en bevatten meer dan 150% van je dagelijks aanbevolen hoeveelheid. Ze zijn ook rijk aan vitamine A wat helpt bij het herstellen van wondjes én dat je hele lichaam een oppepper geeft!

Vermoeid kan je niet aankomen op het gesprek. Buiten sla helpen ook linzen hiertegen. Ze bevatten belangrijke mineralen die helpen tegen vermoeidheid en hoge bloeddruk. Je zal fris aan je sollicitatie kunnen beginnen.

Met ’s morgens een paar stevige boterhammen volkorenbrood achter de kiezen zal je genoeg energie hebben om je sollicitatiegesprek goed ten einde te brengen. Volkorenbrood is een goede bron van ijzer en vitamine B.

En wat raden we aan om te drinken? Een uurtje ervoor een tas thee drinken is beter dan snel een kop koffie, blikje cola of een Red Bull naar binnenslagen. Deze drankjes zorgen dan wel voor een cafeïne- en energieopstoot, midden in je sollicitatie is de kans op een dipje groot. Thee bevat ook cafeïne maar wel 2 keer minder dan koffie.

Reacties
 
Plaats reactie