Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

Voedzaam veggie eten doe je zo!
Voedzaam veggie eten doe je zo!

Wie vlees wil minderen of laten voor wat het is, stapt beter niet onbezonnen over naar een veggie dieet. Vermijd volgende valkuilen, zodat je deze gezonde overstap bewust volhoudt.

 

1. Honger?

Zorg dat je nog steeds evenveel eet als ervoor. Je vertrouwde broodje hesp zonder hesp eten volstaat niet. Je zal immers sneller honger hebben en zo de moed misschien verliezen. Verrijk je dagelijkse kostje dus met nieuwe ingrediënten zoals tofu, quorn en allerhande groenteburgers.

Tip: trek op ontdekkingstocht langs veggie websites, kookboeken, resto's en... vrienden!

2. Vitamine B12-gebrek?

De meeste vitamines die in vlees en vis zitten (zoals calcium, omega 3, enz.) zitten ook in groenten, fruit en noten. Voor B12 is dit echter niet het geval. Daarom raden dokters aan om een supplement te nemen, zodat je toch nog aan deze vitamine geraakt en je geen last hebt van hoofdpijn of moeheid.

3. Op restaurant?

Niet op alle menukaarten prijken volwaardige vegetarische alternatieven. Durf daarom zelf leuke, voedzame combinaties voorstellen. Een handjevol noten aan een salade toevoegen of een pasta met extra groentjes en kaas, bijvoorbeeld. Je zal zien: weinig zaken maken er een punt van en stellen jouw supersuggestie(s) waarschijnlijk zelfs op prijs.

Reacties
 
Plaats reactie