Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

Voeding dat energie geeft
Voeding dat energie geeft

Je hebt net je energieniveau terug aangevuld met een tussendoortje en na een uurtje heb je terug honger en voel je je futloos. Hoe kan dit? Sommige voedingsmiddelen geven langer een verzadigend gevoel dan anderen. Het is dus niet alleen belangrijk om op regelmatige tijdstippen te eten maar wat je eet zal ook bepalen hoe energiek je je voelt.

Volgende voedingsmiddelen houden je langer verzadigd en geven meer energie:

  • Volkoren pasta en bruine rijst.
  • Volkoren brood: bevat meer vezels dan wit brood.
  • Fruit: bevat natuurlijke suikers en dus goed voor de zoete trek.
  • IJzer: vooral vrouwen voelen zich soms futloos omwille van een ijzertekort. IJzer vind je terug in vlees, groene bladgroenten en granen.

Tips voor een dag vol energie:

  • Kies voor voedingsmiddelen die lang een verzadigend gevoel geven.
  • Eet op regelmatige tijdstippen: best 3 maaltijden per dag, aangevuld met 3 tussendoortjes.
  • Probeer ervoor te zorgen dat je voldoende koolhydraten eet. De helft van wat je dagelijks eet, bestaat best uit volkoren brood, - pasta, - rijst,…
  • Neem een stevig ontbijt: voorziet je van voldoende energie om de dag goed te starten.
  • Beweeg: ook al is het maar een wandeling van een halfuurtje per dag. Beweging geeft gewoonweg energie.
  • Drink voldoende water
Reacties
 
Plaats reactie