Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

Vijgen: superfood bij uitstek!
Vijgen: superfood bij uitstek!

September en oktober zijn dé vijgenmaanden. Profiteer ervan! Want deze vrucht is overheerlijk én supergezond! Wij zetten de gunstige effecten van vijgen op een rijtje.

  • Zowel de verse als de gedroogde variant, die je het hele jaar door kan krijgen, is een goed alternatief voor suiker. Voeg vijgen toe aan je muesli of gebruik ze als een gezonde vervanger voor snoep. Let op: gedroogde vijgen bevatten meer suiker dan verse vijgen, dus eet ze met mate.
  • Ook het vijgenblad is eetbaar. Wanneer je deze bladeren eet, stijgt je insulinegehalte en dat heeft een positief effect op de bloedsuikerspiegel.
  • Vijgen zijn bijzonder rijk aan vezels. Hierdoor is de vrucht goed voor de spijsvertering en zou ze helpen bij constipatie, indigestie en maagpijn.
  • Vijgen zitten boordevol vitaminen! Vitamine A is goed voor de huid, vitamine B zorgt voor een goede stofwisseling en vitamine C heeft een positief effect op de weerstand.
  • Vijgen bevatten onmisbare mineralen, zoals kalium, calcium, magnesium en fosfor.

Aan de slag met vijgen? Bekijk hier onze recepten.

Reacties
 
Plaats reactie