Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

Tips voor een gezond zakendiner
Tips voor een gezond zakendiner

Heb je een druk leven en ben je veel op de baan om te lunchen met zakenpartners? Dan is het vaak moeilijk om een gezonde levensstijl te hanteren. Maar net omdat je zo vaak in de wagen zit, is het des te belangrijker om er wat meer aandacht aan te spenderen. Volgende tips helpen je op weg.

Tip 1: Drink geen alcohol of frisdrank. Alcohol vertroebelt de geest. Bovendien leveren zowel alcohol als frisdrank lege calorieën. Dat wil zeggen dat het naast alcohol, geen essentiële voedingsstoffen aanbrengt. Frisdrank levert ook de nodige calorieën. Kies voor een light-variant of water.

Tip 2: Denk na over de gangen. Je kan erg uitgebreid lunchen en dat doen in 4 gangen, maar hoe meer gangen, hoe meer calorieën. Je kiest best voor een voorgerecht, hoofdschotel en dessert of beter nog: hoofdgerecht en koffie of voorgerecht en hoofdgerecht. Moet je kiezen tussen voor- of nagerecht? Kies dan voor een voorgerecht, omdat dit minder calorierijk is. Toch een dessert? Kies voor fruit.

Tip 3: Zorg dat je partners dezelfde formule kiezen, zodat je niet in de verleiding komt om toch mee te eten. Deel je keuze dus op tijd mee, zodat je ook minder snel van gedachte verandert als je hoort wat je zakenpartners kiezen.

Tip 4: Hebt u geen lunch, maar een diner? Geen paniek. Zorg dan dat je de dagen daarop wat compenseert en let dan extra op de voeding. Maak dan bijvoorbeeld een licht avondmaal klaar met niveau 1 of 2.

Reacties
 
Plaats reactie