Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

‘Superfood’ voor het hart
‘Superfood’ voor het hart

Hart- en vaatziekten zijn een van de meest voorkomende ziektes wereldwijd. In het Westen zijn ze zelfs de belangrijkste doodsoorzaak. Deze voedingsmiddelen geven je hart alvast een opkikker.

1. Avocado: in plaats van een grote kwak mayonaise op je broodje, kan je dunne schijfjes avocado toevoegen! Uit een Mexicaans onderzoek blijkt namelijk dat personen die dagelijks een hap van deze vrucht eten, hun cholesterol met 17 procent zien dalen.

2. Zalm (of andere vette vis): vette vissoorten zoals makreel, haring, tonijn en zalm zitten boordevol omega 3-vetten. Deze doen het risico op hartziektes drastisch verlagen.

3. Asperges: asperges zijn een van de beste, natuurlijke manier om je aders te reinigen. De groente werkt zijn weg door alle aders en slagaders in je lichaam en zorgt meteen dat de druk binnenin vermindert. Op die manier gaat de groente ook bloedklonters tegen.

4. Broccoli: in broccoli vind je heel wat vitamine K. Deze vitamine zorgt ervoor dat calcium je aders niet beschadigt. Bovendien zit broccoli boordevol vezels en studies wijzen uit dat vezels in je voeding leiden tot lage bloeddruk en lage cholesterolwaarden.

5. Kaneel: een lepel per dag van dit specerij reduceert vetten in de bloedbaan. Hierdoor raken je aders niet verstopt en wordt slechte cholesterol met maar liefst 26 procent verlaagd. Strooi dus ’s morgens gerust wat kaneel op je koffie.

Reacties
 
Plaats reactie