Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

Stress op je werk, maar niet op je bord
Stress op je werk, maar niet op je bord

Wie een jachtig leventje leidt, besteedt soms ook minder aandacht aan z’n voeding. Drink jij ’s ochtends liters koffie en eet je ’s middags een vettig broodje of ’s avonds snel snel kant-en-klaar als je een overvolle agenda hebt? Weet dat het makkelijk anders en gezonder kan!

Discipline op je werk… en bord

Beslis aan het begin van de werkweek of in het weekend wat je de volgende dagen zal eten en sla een gezond voorraadje in. Zo vermijd je dat je de dag zelf honger met het eerste het beste stilt. Verder is het altijd handig als je ’s avonds een dubbele portie voorziet… Eentje voor meteen en eentje voor de volgende middag. Nog handiger: in het weekend een voedzame soep maken, die je in kleine porties invriest, zodat je dagelijks alvast je portie groenten binnen hebt. Voor voldoende variatie en inspiratie kan je onze receptendatabase raadplegen! Wat dacht je bijvoorbeeld van gele paprikasoep of zoete aardappelsoep met kokos?

Zeg (soms) nee tegen traktaties

Hou je vast aan een strak voedingsschema, omdat je op je gezondheid of lijn wil letten? Leer traktaties af te wijzen of  zet de toon en deel op jouw dag fitte fruitsalade uit, zoals deze met meloen. Hou ook steeds een gezond snackje bij de hand om kleine dipjes meteen weg te eten. Vers seizoensfruit, gedroogde vruchten of noten zijn een verantwoord alternatief. Je kan met je collega’s ook samen een gezond snackkastje aanleggen.

Maak een wandelingetje

Strek je benen tijdens je middagpauze of net na je werk. Het is niet alleen goed voor je vertering, maar ook voor je concentratie. Een snelle, frisse neus ophalen doet immers wonderen voor je lijf en hoofd. Zo ga de namiddag of avond minder stressy tegemoet!

Reacties
 
Plaats reactie