Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

Snacken en overeten? Niet met deze 6 voedingswaren!
Snacken en overeten? Niet met deze 6 voedingswaren!

Hunkeren naar een ongezonde snack, iedereen heeft er wel eens last van. Die 'goesting' kan je beter de baas als je deze zes voedingswaren aan het menu toevoegt.

1. Groene thee

Hoe meer buikvet je hebt, hoe meer honger. Hoe ga je best ten aanval tegen buikvet? Drink 4 à 5 kopjes groene thee per dag. Groene thee is rijk aan catechine, een verzamelnaam voor verschillende polyfenolen die als antioxidant voorkomen in planten. Deze catechine zorgt ervoor dat vetcellen vet afgeven en dat vet wordt door je lever in sneltempo omgezet naar energie.

2. Griekse yoghurt

Griekse yoghurt is een echte calciumbom! Het bevat meer calcium dan melk of gewone yoghurt. En dat is niet enkel goed voor de botten en het gebit, ook je spieren en zenuwen hebben er baat bij. Griekse yoghurt zit ook boordevol proteïnen, wat zorgt voor een voldaan gevoel. Ideaal dus om de dag goed te starten!

3. Cappuccino

Drink een cappuccino in plaats van naar een snack te grijpen. Dankzij het melkschuimpje geven je hersenen en maag aan dat je voldaan bent. De opgeklopte lucht doet het hem! Kan je niet goed tegen cafeïne? Popcorn zou hetzelfde effect hebben.

4. Avocado

Een bron van vet toevoegen aan je maaltijd lijkt geen goed idee. Maar niets is minder waar. De kleine hoeveelheid onverzadigde vetten zorgt ervoor dat je minder snel honger zal krijgen. Een halve avocado tijdens de lunch of wat noten op je salade? Zeker doen!

5. Hummus

Kan je het snacken toch niet laten? Ga dan resoluut voor gezonde tussendoortjes, zoals hummus. Kikkererwten en andere peulvruchten zijn bijzonder rijk aan proteïnen en vezels. Gebruik wortel of selder om te dippen. Want de stelling ‘met groenten stil ik mijn honger niet’ klopt absoluut niet.

6. Banaan

Zijn bananen dikmakers? Neen! Ze bevatten helemaal niet zoveel calorieën en ze zitten boordevol vitaminen, kalium en foliumzuren. Ze zijn goed voor de spijsvertering en darmflora. Maar let op: hoe rijper ze zijn, hoe meer suiker ze bevatten.

Reacties
Kevin Goossens
Kevin Goossens

Een snelle gezonde snack: een avocado met wat zout, een beetje citroensap en een scheut extra olijfolie. Yummy!

 
Plaats reactie