Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

Pimp je smoothie!
Pimp je smoothie!

Het is vloeibaar, veelkleurig, frisfruitig en gezond. Rarara... Wat is het? Een nazomerse smoothie, natuurlijk. Wij geven je alvast vijf tips om resoluut voor een vitamineboost met variatie te gaan.

1. Gebruik als basis niet alleen appelsiensap met banaan of yoghurt. Kefir en groene thee zijn minstens even voedzaam en geven je smoothie een totaal andere look en taste.

2. Draai er seizoensgebonden vruchten in, die niet zo voor de hand liggend zijn. Deze maand is granaatappel een van de toppers. De vrucht zit boordevol antioxidanten en gaat de verzuring van je spieren na het sporten tegen.

3. Nood aan proteïnen? Verrijk je drankje dan met vloeibare tofu. Verkrijgbaar bij de betere supermarkt of Aziatische speciaalzaak. Ook geschikt om sauzen mee op smaak te brengen.

4. Zaadjes en granen bezitten o.a. omega-3 en helpen je geheugen en vertering een handje. Verder geeft het je smoothie een krokante extra.

5. Ga ook eens voor een groentenshake! Uit onderzoek blijkt dat dit nóg gezonder is in de ochtend dan een vruchtenmix. Komkommer, selder en peterselie blend je zo, voor wortelen heb je een extractor nodig.

Reacties
 
Plaats reactie