Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

Oefeningen tegen vermoeide ogen
Oefeningen tegen vermoeide ogen

Heb je ook een bureaujob?  Dan heb je ongetwijfeld al eens last gehad van brandende of tranende ogen.  Geen paniek! Met volgende oefeningen ga je vermoeide ogen tegen.

Oogvermoeidheid kan optreden bij elke activiteit waarbij je lang gefocust moet blijven, zoals tv-kijken, auto rijden of voor de computer zitten. De volgende oefeningen helpen de vermoeidheid, maar let wel, ze zijn geen oplossing voor eventuele oogziektes.

De eerste oefening is een drukoefening. Deze zorgt ervoor dat je ogen op eenzelfde taak gericht blijven en samenwerken. Hou een pen voor je gezicht op armlengte afstand. Kijk naar een punt op de pen en breng de pen dichterbij. Doe dit tot je neus zo dicht je kan tot je een dubbel beeld krijgt.

De tweede oefening is om je vermoeidheid te verminderen. Hou een boek of krant dichtbij je ogen zonder dat de tekst wazig wordt. Staar hier 15 seconden naar en kijk dan naar iets dat tien meter van je verwijderd is voor 15 seconden. Herhaal dit vijf keer.

De derde oefening is er eentje om de bloeddoorstroming te verbeteren. Draai met gesloten oogleden je ogen rond. Doe dit zowel tegen de klok als met de klok mee. Hou nog steeds je ogen dicht en kijk nu van links naar rechts en omgekeerd. Herhaal dit 3 keer.

De laatste oefening is er eentje om de ogen te ontspannen. Sluit de ogen en leg je handpalmen tegen je ogen. Geef nu lichtjes druk met je handen op de ogen. Maak van je handen nu kommetjes en houdt ze voor de ogen. Open nu de ogen en kijk hiernaar gedurende 30 seconden. Adem ondertussen langs je neus.

Ziezo, nu kan je er weer tegenaan.

Reacties
 
Plaats reactie