Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

Niet alleen voor meisjes: touwtjespringen!
Niet alleen voor meisjes: touwtjespringen!

Het is al een tijdje hip en bovendien erg leuk: touwtjespringen! In 20 minuten verbrand je er ongeveer tweehonderd calorieën mee. Mooi gesprongen, toch?

 

Bovendien train jij zo jouw hele lichaam. Verder stimuleert springen je metabolisme en versnelt het je reflexen. We zetten enkele oefeningen voor je op een rijtje, zodat je vrolijk en snel 20 minuten springt. Hou elke oefening enkele minuten aan.

6 springoefeningen:

  • Enkeltjes: spring met je twee voeten tezamen.
  • Wissels: spring afwisselend op de ene en de andere voet.
  • Multi’s: spring twee keer op de ene en erna twee keer op de andere voet. Bouw de serietjes geleidelijk op.
  • Spreidstand: open & sluit je benen bij elke sprong. Probeer ze zo ver mogelijk te spreiden, zonder om te vallen. Plaats je benen ook eens kruiselings.
  • Hoge knieën: hef elke sprong een andere knie naar je borstkas toe. Je kan de oefening ook in omgekeerde richting doen door met je voeten je billen te raken.

Twee bijkomende tips:

  • Hou je heupen loodrecht met de grond, zo train je ook je heup- en rugspieren.
  • Draai het touw niet met je handen, maar met je polsen.

En jij: ben jij terug aan het touwtje springen?

Reacties
 
Plaats reactie