Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

Nazomeren in de keuken
Nazomeren in de keuken

Het weer wordt steeds wisselvalliger, een extra reden om het in de keuken nog lekker zomers te houden! Ga aan de slag met courgette, aubergine en paprika. Deze zuiderse groenten zitten boordevol vitaminen en ze zorgen gegarandeerd voor een streepje zon in huis!

Courgette

De courgette is familie van de komkommer en dat merk je ook aan de milde smaak. De groente is multi-inzetbaar én goed voor de lijn. Een courgette is licht verteerbaar, bevat heel wat mineralen, zit boordevol vezels en heeft een gunstig effect op de hoge bloeddruk. Redenen genoeg om de courgette op het menu te zetten! Verrijk je spaghettisaus met courgette of verwerk ze in een van de volgende gerechtjes:

Aubergine

Bij ons zijn aubergines meestal paars, maar er zijn ook witte en gele varianten. Ze bevatten alle drie een heleboel vezels en mineralen. De vezels zorgen voor een goede spijsvertering, waardoor voedingsstoffen beter worden opgenomen in het bloed. De aanwezige nasunine, een stof die valt onder de polyfenolen, is dan weer goed voor de hersenen. Aubergines zijn de sterren van een heerlijke moussaka. Maar ze schitteren ook in andere recepten:

Paprika

Paprika geeft een gerecht meteen meer pit, zowel op smaak- als kleurvlak! Rode, gele en oranje paprika’s zijn veel zoeter dan hun groene variant, die nog niet volledig rijp is. Wist je dat een paprika veel meer vitamine C bevat dan een sinaasappel? En hoe rijper de paprika, hoe meer vitaminen. Rauw blijven deze vitaminen het beste behouden. Paprika is dus de ideale groente om je salade mee op te vrolijken. Of maak een van deze kleurrijke gerechten klaar:

Wil je de drie groenten combineren? Deze overheerlijke en gezonde groentelasagne zal je niet teleurstellen!

 

Reacties
 
Plaats reactie