Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

Migraine pak je zo aan!
Migraine pak je zo aan!

Niet iedereen neemt graag een pilletje als het hoofd weer bonken gaat. Probeer daarom eens een van deze vijf natuurlijkere methodes uit, alvorens (weer) naar de dokter te stappen.

1. Druk zacht op de flanken van je hoofd in draaiende bewegingen. Herhaal erna in de omgekeerde richting. De hoofdpijn zal (tenminste voor een korte periode) afnemen door de lichte druk die je uitoefent.

2. Mediteer! Focus jezelf (in de mate van het mogelijke) op iets anders d.m.v. korte oefeningen, waarbij de klemtoon niet op je hoofdpijn maar op je ademhaling komt te liggen. Enkele minuutjes mediteren volstaat vaak.

3. Aanhoudende hoofdpijn kan ook een gevolg van dehydratatie zijn. Drink daarom steeds voldoende water en dit de hele dag door. En - raar, maar waar- één tasje cafeïne per dag, houdt de hoofdpijn verder weg.

4. Kamillethee (of –zeep, -zalf, …) doet wonderen. De bloemetjes bevatten immers ‘parthenolide’, wat hoofdpijn al sinds mensenheugenis verzacht door z’n kalmerende werking.

5. Vitamine B gaat hoofdpijn eveneens tegen. Je vindt de vitamine terug in voedingsmiddelen, zoals melk, vlees, noten en groene groenten. Die laatste zitten boordevol magnesium, wat ook een positief effect heeft.

Reacties
 
Plaats reactie