Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

Met welke oefeningen blijf je fit?
Met welke oefeningen blijf je fit?

Heb jij je wel eens afgevraagd welke de beste oefeningen zijn om fit te blijven? De meeste fysiologen hebben hierop een verschillend antwoord, maar over sommige zaken zijn ze het wel eens.

In het algemeen kunnen we stellen dat het grootste deel van voordelen voor het lichaam verkregen wordt in het eerste half uur van de inspanning.

Ook is het zo dat de kans op vroegtijdig overlijden daalt met 20% als je vijf keer per week een wandeling maakt van dertig minuten.

De beste oefening is een oefening die duurzaam is. Een goed voorbeeld hiervan is wandelen. Je krijgt meer spierkracht en energie en je voelt je nog eens gemiddeld 10 jaar jonger. Bovendien daalde het aantal depressies met 50%. Een extra pluspunt is gewichtscontrole en een beter geheugen.

Andere goede oefeningen zijn squats (door de benen gaan, even blijven staan en terug rechtkomen met rechte rug) en gewichtstraining. Alleen ben je deze oefeningen snel beu. Maar daar is nu een oplossing voor, namelijk Hoge Interval Training. Hierbij wordt een intense vorm van sport afgewisseld met een trage variant van diezelfde sport. Hierbij vermindert de kans op diabetes en gewichtstoename. Het enige nadeel is dat je minder spierkracht kweekt. Ook hier is een oplossing voor: trappen lopen. Dit is zowel intervaltraining als spierversterking en dus misschien nog de beste oefening van allemaal. Vergeet dus de lift en neem de trap.

Reacties
 
Plaats reactie