Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

Lopen in 123 - week 4
Lopen in 123 - week 4

Nog niet overtuigd dat lopen iets voor jou is? Lopen is nochtans gezond voor je lichaam. Je kan het om het even waar doen, om het even wanneer en het kost je niets. En aangezien deze week een herhaling is van week 3, is het nog niet te laat om in te springen.

Hoog rendement in weinig tijd

Lopen geeft je in vergelijking met andere sporten best wel veel rendement voor de tijd die je eraan spendeert. Ook al zijn fietsen, zwemmen, tennissen of wandelen zeker ideale sporten om je conditie mee op te bouwen, je moet er wel driemaal zoveel tijd in investeren voor hetzelfde trainingseffect.

De ochtendstond heeft goud in de mond

Loop bij voorkeur 's morgens, dan kun je nog de rest van de dag heerlijk nagenieten. Tijdens de middag joggen, heeft natuurlijk ook zijn voordelen: je gaat namelijk de namiddag productief in omdat de hersenen tijdens het lopen een extra voorraad zuurstof gekregen hebben door de verhoogde bloedtoevoer. Wegens tijdsgebrek werken sommigen hun loopschema 's avonds af. Uiteraard geldt 'beter laat dan nooit'. Maar hou er wel rekening mee dat als je laat traint, je wel eens moeilijkheden kunt hebben om nadien de slaap te vatten.

Trainingsschema week 3

+ = 1 minuut lopen                       0 = 1 minuut wandelen

Dag 1: + 0 ++ 00 +++ 000 +++ 000 +++ 00              Totaal 24 minuten

Dagen 2 - 4 - 6 - 7: rustdagen

Dag 3: ++ 00 ++ 0 ++ 0 ++ 0 ++ 0 ++ 0 ++ 0 ++ 0             25 minuten

Dag 5: + 0 ++ 00 ++++ 000 ++++ 000 +++++ 0                 27 minuten

Loopschema week 1

Loopschema week 2

Loopschema week 3

Bron: Loop! De gids voor elke loper van Mieke Boeckx

Reacties
 
Plaats reactie