Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

Lopen in 123 - week 3
Lopen in 123 - week 3

Welkom in week 3 van je verdere leven als ‘fervente loper’. Je hebt nu de smaak pas echt te pakken en begint alvast de voordelen ervan te ondervinden. Je voelt je waarschijnlijk fitter, energieker en gewoonweg beter in je vel. En dat zal er alleen maar op beteren.

Heb je echter last van pijnlijke en stramme spieren of zelfs blessures, dan heb je je grenzen overschreden. Een beetje stijfheid in de spieren is natuurlijk normaal. Maar luister naar je lichaam wanneer het om iets ernstiger gaat. Geef jezelf en je lichaam eerst de kans om volledig te herstellen vooraleer je verdergaat. Begin ook best terug met het loopschema van week 1 en bouw zo langzaam terug op.

Al aan een podcast gedacht?

Bij het volgen van het schema is het natuurlijk belangrijk dat je de tijd juist chronometreert. Tellen tot 60 komt vaak niet overeen met 1 minuut. Zeker wanneer je vermoeid geraakt, ga je – bewust of onbewust – sneller tellen. Neem dus een chronometer of horloge met een goede tijdsaanduiding mee. Zelfs een eenvoudig keukenwekkertje doet het werk. Een ander hulpmiddel is een podcast. Er wordt dan exact gezegd wanneer je moet wandelen en wanneer je terug moet lopen met tussenin leuke muziek. En lopen op muziek maakt het trainen nog leuker.

Run Trainer op iTunes

Run Trainer heeft een vernieuwde versie in samenwerking met Dreamix Studio en is sinds kort beschikbaar op iTunes van Apple .

Deze applicatie is in het Engels gesproken. Over zowat heel de wereld is men nu bezig met één of andere versie van de Run Trainer. Heel wat moderne snufjes zoals gps –functie en andere,  maken het lopen nog aangenamer.

Run Trainer is te bekomen via http://itunes.apple.com/us/app/run-trainer/id403963861?mt=8 of via de link op  www.miekeboeckx.be

Trainingsschema week 3

+ = 1 minuut lopen                       0 = 1 minuut wandelen

Dag 1: + 0 ++ 00 +++ 000 +++ 000 +++ 00              Totaal 24 minuten

Dagen 2 - 4 - 6 - 7: rustdagen

Dag 3: ++ 00 ++ 0 ++ 0 ++ 0 ++ 0 ++ 0 ++ 0 ++ 0             25 minuten

Dag 5: + 0 ++ 00 ++++ 000 ++++ 000 +++++ 0                 27 minuten

Loopschema week 1

Loopschema week 2

 

Bron: Loop! De gids voor elke loper van Mieke Boeckx

Reacties
 
Plaats reactie