Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

Lopen in 123 - week 2
Lopen in 123 - week 2

Proficiat je hebt je eerste week als ‘jogger’ achter de rug. En als je het schema van week 1 goed hebt gevolgd, sta je waarschijnlijk te popelen om aan week 2 te beginnen waar je de duur lichtjes opdrijft. Maar vergis je niet, de tweede week is nog steeds een aanloopperiode naar het zwaardere werk.

Geduld is een mooie deugd!

Je bent de eerste week goed doorgekomen en je bent ‘thirsty for more’. Dan moeten we je toch wel even waarschuwen dat – ook al wordt de duur en intensiteit deze week lichtjes opgedreven – ook de tweede week nog steeds een aanloop is naar het nog te komen zwaardere werk.

Als opwarming is het nuttig om voor het loopgedeelte stevig door te wandelen. Als je alleen traint, probeer dan toch nog om een beweegbuddy te zoeken. Dat motiveert en is een pak gezelliger.

Trainingsschema week 2

+ = 1 minuut lopen                 0 = 1 minuut wandelen

Dag 1: + 0 ++ 00 ++ 00 +++ 000 +++ 000         Totaal 22 minuten

Dagen 2 - 4 - 6 - 7: rustdagen

Dag 3: ++ 00 +++ 000 +++ 000 +++ 000                       22 minuten

Dag 5: + 0 ++ 00 +++ 000 +++ 000 +++ 000                 24 minuten

 

En weet je het nog van vorige week: een 123feelfree jogger herken je aan zijn glimlach. Als je binnenkort joggers tegenkomt die je aanmoedigend tegemoet lachen, zwaai dan eens naar elkaar.

Loopschema week 1

Bron: Loop! De gids voor elke loper van Mieke Boeckx

Reacties
 
Plaats reactie