Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

Leuke lunchideeën
Leuke lunchideeën

Ben je die saaie boterhammen tijdens de middagpauze beu en biedt het bedrijfsrestaurant alleen maar vette lunchvarianten. Wij geven je een aantal leuke en lekkere lunchideetjes die er bovendien ook nog eens voor zorgen dat je je namiddag boordevol energie doorkomt.

Volkorenbagnat Primavera (4 personen)

ENERGIENIVEAU 2

Kook 1 ei hard en snijd ondertussen 1 tomaat in plakjes. Maak 4 lente-uitjes schoon en snijd ze in ringetjes. Maak eveneens 4 radijsjes schoon en snijd ze in schijfjes. Maak een dressing van 30 ml magere yoghurt, 10 ml citroensap en 5 ml balsamicoazijn. Kruid met peper en zout.

Snijd 4 volkorenbagnats open en strijk de twee snijvlakken in met de dressing. Beleg telkens één helft met alle groenten en schik er de schijfjes ei bovenop. Versier met blaadjes basilicum en dek af met de andere helft.

Een recept van Flandria

Wraps met kaas (4 personen)

ENERGIENIVEAU 3

Snijd 1/2 komkommer, enkele stengels bieslook en 4 radijsjes fijn. Klop 100 ml room half op. Kruid 1 potje yoghurt met peper en zout en meng met de room. Smeer 4 wraps in met een fijn laagje van dit mengsel. Leg hierop enkele sneden Passendale kaas leggen, rol de wraps op en snijd in schuine sneetjes. Werk af met wat gehakte peterselie.

Een recept van All day long

Pastasalade met ham en paprika (4 personen)

ENERGIENIVEAU 2

Kook 250 g spirellipasta beetgaar volgens de aanwijzingen op de verpakking. Giet af, spoel onder koud water en laat uitlekken. Kook vervolgens 150 g doperwtjes gaar, snijd 200 g gekookte ham in reepjes en maak 12 kerstomaatjes, 1 gele paprika en 4 lente-uitjes schoon. Verwijder de steel en de zaadlijsten van de paprika en snijd in blokjes. Snijd ook de lente-uitjes fijn. Doe de gekookte spirelli in een slakom en meng er 4 koffielepels olijfolie en 2 koffielepels balsamicoazijn onder. Meng er tenslotte de overige ingrediënten onder en breng op smaak met kruiden naar keuze.

Gemengd slaatje met mozzarella, munt, perzik en Italiaanse ham (4 personen)

ENERGIENIVEAU 3

Spoel 1 zakje gemengde sla en 1 pakje rucola en een ½ zakje rode sla onder koud water. Snijd de sla, indien nodig nog wat fijner. Hak enkele muntblaadjes fijn en vermeng onder de sla. Pel 4 verse perziken (of gebruik perziken uit blik, naargelang het seizoen) en snijd ze in 4. Snijd 2 bollen mozzarella in blokjes. Maak een dressing van 30 ml olijfolie en 35 ml citroensap. Kruid met peper en zout. Verdeel de sla, de perziken, de mozzarellablokjes en 120 g Italiaanse ham over 4 schaaltjes. Neem de dressing apart mee in een potje en giet het over het slaatje net voor het opdienen.

Een recept van Spar, uit KOOK magazine

Reacties
 
Plaats reactie