Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

Laat groenten je verleiden
Laat groenten je verleiden

Minstens 300 g groenten. Dat is wat we dagelijks op het menu zouden moeten zetten. Maar ben je niet zo verzot op groenten? 123feelfree geeft je een aantal tips waarmee ook jij aan je dagelijkse dosis groenten geraakt.

  1. Werk met smaken. Elke avond gestoomde groenten mag dan wel gezond zijn, het gaat wel snel vervelen. Groenten kun je pittiger maken door er (verse) kruiden of een sausje aan toe te voegen.
  2. Probeer zowel 's middags als 's avonds groenten in je maaltijden te verwerken. Zo kun je je boterham beleggen met schijfjes tomaat, komkommer en sla. Of voeg groenten toe aan je omelet of pastasaus.
  3. Probeer je groenten eens te grillen in de oven of experimenteer met groentetaarten. Probeer eens een wortelcake of spinaziepannenkoek.
  4. Pureer groenten als basis voor sauzen. Het meest voor de hand liggende is tomatencoulis maar bijv. ook paprika's kunnen gepureerd worden tot een heerlijk sausje.
  5. Eet elke dag een kom verse groentesoep. In de herfst en winter eet je ze warm en in de lente en de zomer smaken de koude soepen lekker fris.
  6. Eet rauwe groenten als tussendoortje en neem er eventueel een heerlijk dipsausje bij.
  7. Varieer. Altijd hetzelfde eten gaat snel vervelen. Probeer je groenten eens te wokken met sojasaus en andere Chines kruiden.
Reacties
 
Plaats reactie