Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

Hou je kind lekker fit!
Hou je kind lekker fit!

In België zou 1 op de 5 meisjes en 1 op de 6 jongens te dik zijn. Wij geven je 10 tips om je kids gezond te leren eten en voldoende te laten bewegen



  1. Laat je kind met de fiets naar school gaan, of te voet. En neen, regen is geen excuus om ze te voeren.
  2. Met al de computergames die je op de markt vindt, wordt je kind al gauw in verleiding gebracht de dag voor televisie door te brengen. Laat je kind in de plaats buiten spelen!
  3. Ook sporten is belangrijk. Twee à drie uurtjes per week is een mooi begin. Krijg je ze echt niet naar de sportschool? Thuis kan je ook bewegen, met bijvoorbeeld een Wii fit of een Playstation Move.
  4. Het belangrijkste maal van de dag is het ontbijt. Vergeet koffiekoeken, geef je kind voedzaam brood met mager beleg.
  5. Vervang fastfood door gerechten met veel groenten met gekookte aardappelen, rijst, pasta en een stukje mager vlees.
  6. Laat je kind tellen. Tellen? Op elke hap moet dochter- of zoonlief tien keer kauwen. Zo raak je sneller verzadigd.
  7. Geef je kind geen drinken tijdens de maal. Het verdunt de voeding en geraakt sneller in de darmen, waardoor hij of zij sneller honger krijgt.
  8. Frisdranken en sapjes behoren nu tot de uitzonderingen. Geef je kinderen water. Je zal zien dat hoe meer water ze drinken, hoe minder ze zullen snoepen.
  9. Vermijd ook light frisdranken, ze vergroten de zin om te knabbelen.
  10. Samen eten aan tafel en niet voor tv, maakt je kinderen bewust van dat ze aan het eten zijn. Ze zullen sneller voelen dat ze genoeg hebben.
Reacties
 
Plaats reactie