Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

Hou je kind in beweging
Hou je kind in beweging

Dat bewegen gezond is, weten we allemaal. Maar dat het des te belangrijker is voor kinderen, daagt nog niet bij iedereen. Bewegen heeft immers een grote invloed op de totale ontwikkeling van je kind. Het is dus niet alleen goed voor de fysieke gezondheid maar tijdens het ravotten leggen ze ook contacten met andere kinderen wat goed is voor hun sociale vaardigheden. Gelukkig bewegen kinderen graag. Maar wat als je je kind maar met moeite van achter het televisiescherm krijgt? De beweegnorm voor kinderen is dagelijks 1 uur matig intensief bewegen en 2 keer per week intensief sporten.

Dagelijks een uurtje matig intensief bewegen is sneller gevuld dan je denkt:

  • Breng je kind te voet of met de fiets van en naar school.
  • Na het eten, ga je in plaats van voor de televisie te hangen, wat ravotten in de tuin.
  • Neem je kind mee als je gaat wandelen met de hond.
  • Organiseer een partijtje voetbal of ander leuk spel met de kinderen uit de buurt.
  • Lekker uit de bol gaan op je favoriete muziek.
  • Vliegeren. Hoeft echt niet altijd op het strand. Als er voldoende wind is, kan het best in de achtertuin.

2 keer per week intensief sporten:

  • Ieder kind is anders. Zoek dus een sport dat past bij je kind.
  • Geef zelf het goede voorbeeld. Kinderen met sportieve ouders, sporten zelf ook meer.
  • Kies voor meer dan één sport. Zo kan je kind na verloop van tijd zelf ondervinden wat hij of zij het leukst vindt.
  • Een teamsport zorgt ervoor dat je kind ook zijn sociale vaardigheden ontwikkelt.
  • Moedig je kind aan. Een supporterende mama of papa langs de zijlijn zorgt voor extra stimulans.
Reacties
 
Plaats reactie