Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

Help! ik heb een te hoge cholesterol
Help! ik heb een te hoge cholesterol

Heb je een te hoge cholesterol. Niet alleen op je voeding letten werkt. Ook bewegen is een must! We vertellen je graag meer...

Lichaamsbeweging zorgt voor een verbetering van de cholesterolspiegel. De ‘goede’ of HDL-cholesterol zal stijgen wanneer je beweegt, terwijl de ‘slechte’ of LDL-cholesterol zal dalen. Je hoeft niet plots intensief te gaan sporten om een bewegingsvoordeel te krijgen. Elke dag 30 minuten bewegen, is voldoende voor de cholesterol.

Dit halfuurtje mag je invullen met sportactiviteiten zoals wandelen, fietsen of joggen. Maar zeker ook klusje sin het huishouden of de tuin zijn goed. Elke activiteit waarbij je hartslag lichtjes versnelt en waarbij je begint te zweten (zelfs maar een beetje), is goed.

Je mag dit halfuur in een stuk afwerken of het opsplitsen in blokjes van 10 minuten. Let er wel op dat je gedurende deze ‘actieve’ tijd ook echt actief bent.

Pas wel op: verwar ‘cholesterol’ niet met ‘vet’. Cholesterol heeft een andere functie dan het lichaamsvet dat in je lichaam wordt opgeslagen. Je zal niet spectaculair afvallen van deze 30 minuten lichaamsbeweging want daar dienen zulke bewegingen niet voor. Het zijn bewegingen die je nodig hebt om gezond te blijven en je cholesterolspiegel op een beter niveau te krijgen.

Reacties
 
Plaats reactie