xenarjo link
Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

6 goede voornemens voor 2016!
6 goede voornemens voor 2016!

Een nieuw jaar betekent nieuwe goede voornemens. Tijd om je levensstijl te evalueren en waar nodig enkele wijzigingen door te voeren. Ook wij hebben een lijstje met goede voornemens gemaakt. In welke kan jij je vinden?

1. Het ontbijt niet skippen
Een hectische morgen en voor je het weet, ben je de deur weer uit zonder te ontbijten. Start de dag goed met een gezond ontbijt! Lukt het je niet om ’s morgens rustig aan de keukentafel te ontbijten? Stel de avond voordien een ontbijtpakket samen of mix een lekkere smoothie!

2. Meer groenten en fruit op het bord
Hoe pak je het aan? Pimp ontbijtgranen met fruit, drink soep als tussendoortje, leg extra groentjes tussen de boterham en laat groenten de hoofdrol spelen in het avondmaal. Aan een smeuïge aardappelpuree voeg je bijvoorbeeld voor de helft bloemkoolpuree toe.

3. Vaker achter de kookpotten
Laat 2016 het jaar worden waarin je de keukenprins of -prinses in jezelf ontdekt! Want koken is ook genieten. Het is ontspannend en het geeft je tonnen voldoening wanneer je iets lekkers op tafel kan toveren. Maak van je keukentoppers extra grote porties. Die kan je invriezen en gebruiken wanneer je tijd te kort komt om te koken. Een extra voordeel: door zelf te koken, weet je exact wat je op je bord krijgt.

4. Minder suiker consumeren
De hele maand januari hebben we het op ons platform over suiker. Hoe kan je er minder van consumeren? Welke producten bevatten verborgen suikers? Dat en nog veel meer kan je lezen in ons dossier ‘De Ongesuikerde Waarheid’. Een teveel aan suiker is niet goed. Toch moet je suiker ook niet volledig uit je dieet schrappen. Vervang bijvoorbeeld suikerrijke producten door alternatieven die minder suiker bevatten. Met onze Fooddler kom je in een oogopslag te weten hoeveel suiker een product bevat.

Doe mee aan onze wedstrijd en win een exemplaar van 'Natuurlijk! Zonder suiker kookboek'!

5. Gezond op restaurant
Als je op restaurant gaat, moet je op en top genieten! Maar het is belangrijk dat je ook hier gezonde keuzes maakt. Probeer bijvoorbeeld eens dat vegetarische restaurant waar iedereen het over heeft of kies wat meer voor vis in plaats van vlees. En misschien heb je nog zin om na een etentje de avond af te sluiten met een gezellige avondwandeling? Want wat extra beweging is altijd goed (zie hieronder)!

6. Beginnen of blijven bewegen
Bij een gezonde levensstijl hoort ook beweging. Misschien is het al een tijdje geleden dat je je aan iets van sport hebt gewaagd. Grijp al je moed bijeen en maak van 2016 het jaar waarin je er eindelijk werk van maakt. Weet je niet goed hoe te beginnen? Hier vind je de beste methodes om terug in vorm te geraken. Ben je al op de goede weg? Blijf dit jaar dan zeker volhouden!

Wat zijn jouw gezonde voornemens voor 2016?

Reacties
 
Plaats reactie