Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

5 kiplekkere tips!
5 kiplekkere tips!

Gevogelte is licht en veelzijdig vlees boordevol eiwitten. Je mag het dus best wat vaker op je menu zetten. Als je niet altijd voor kip met appelmoes gaat en volgende 5 kippige tips in het achterhoofd hoofd, mag je er zeker van zijn dat het altijd lekker gezond is!

1. Bij alle vleessoorten verschilt de kwaliteit van het product erg naargelang de prijs. Probeer daarom verschillende soorten en -stukken uit om je favoriet te (her)ontdekken. Tip: de iets duurdere Bressekip van vrije hoeveuitloop is ongelooflijk mals.

2. Kruid kip steeds af met peper en zout vooraleer je aan het bakken of grillen slaat. Het brengt het witte, zachte vlees meteen op smaak.

3. Van plan om je kip te marineren? Sla je vlees dan plat met een hamer. Op die manier trekken de kruiden later beter in.

4. Kip in de oven laat je 10 minuten rusten vooraleer je 'm opdient. Zo verbrand je jouw tong niet en trekt de vleesjus lekker in.

5. Kip over? Laat afkoelen, bewaar in de koelkast en verwerk later in salade of soep. Wat dacht je bijvoorbeeld van pikante kippensoep (energieniveau 1) of  Gentse waterzooi met ham en Oud Brugge (energieniveau 2)? In dat laatste kan je soms ook de botten en het vel als smaakmaker gebruiken.

Heb jij nog kiplekkere tips? Deel ze hieronder met andere 123feelfree'ers!

Reacties
 
Plaats reactie