Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

5 herfstklassiekers op je bord
5 herfstklassiekers op je bord

In de herfst heeft je bordje alle kleuren van de regenboog: van oranje (pompoen) tot paars (rode kool). We zetten enkele herfstklassiekers voor je op een rijtje ter inspiratie…

… maar vooraleer we dat doen is het belangrijk dat je zeker voldoende vitamines opneemt in de herfst en aan het begin van de winter. Het wordt immers guurder en kouder, dus je staat maar beter klaar met een flinke weerstand!

1. Naast soep doet stoemp het dit seizoen erg goed. Het is de snelste manier om voldoende vitamines binnen te krijgen en er zijn eindeloos veel varianten mogelijk. Laat de klassieke wortel- of spinaziepuree eens voor wat het is. Probeer nieuwe combo’s uit, zoals…

Recept: erwtenpuree met gerookte kip

2.  Wit, groen of rood? Kool is dit seizoen troef. Het is goedkoop en gezond want het zit boordevol potasium, wat je energieniveau op peil houdt.

Recept: gekruid varkensvlees op een bedje van rodekool en kastanjes

3. Ga in het weekend voor een sappig gebraad, waar je met het hele gezin van kan genieten. Laat lekker lang sudderen in de oven, zodat het binnen gezellig warm wordt. Serveer met vergeten groenten en saus.

Recept: hespengebraad met spruitjespuree

4. Haal de bladerdeegrol boven en maak er hartige bereidingen mee, zoals vis of vlees in een korstje en quiche. Snel klaar en makkelijk om de volgende dag naar het werk mee te nemen.

Recept: bloemkooltaart

5. Zoete taarten en koekjes van eigen deeg doen het ook goed. Zeker als je er gedroogde vruchten en noten in verwerkt. Ze geven je instant energie! Wat dacht je bijvoorbeeld van deze heerlijke kastanjekoekjes?

Recept: kastanjekoekjes

Wat is jouw favoriete herfstklassieker? Reageer hier of post je recept!

Reacties
 
Plaats reactie