Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

5 beweegtips voor een gezonder leven
5 beweegtips voor een gezonder leven

Loop niet met je schoenen aan rond in huis. Ze maken niet enkel je huis vuil, maar brengen ook nog eens allerlei ongewenste stoffen mee naar binnen. Deze kunnen bijvoorbeeld  afkomstig zijn van teer van asfalt of producten die op het gras werden gespoten. Laat je schoenen gewoon ergens staan zodat de schadelijke componenten geweerd blijven.

Zit niet voortdurend stil voor televisie. Een hele avond voor televisie is niet meteen evenwichtig voor lijf en leden. Hier ook nog eens eten en drinken doet dat zeker niet. Om toch een evenwicht te zoeken, kan je bijvoorbeeld telkens als het reclame is wat oefeningen doen. Sta bijvoorbeeld tijdens elke reclameonderbreking tien keer recht en ga terug zitten.

Heb regelmatig seks. Ongeveer twee keer per week seks hebben, heeft een goede invloed op je immuniteitssysteem en vermindert stress. Ook daalt je bloeddruk ervan en verbruik je een heleboel calorieën. Om nog maar te zwijgen over het feit dat het je humeur ten goede beïnvloedt.

Kook met zwarte rijst. Deze moet iets langer koken, maar heeft enkele voordelen die witte rijst niet heeft. Zwarte rijst is goed voor het hart en helpt kanker te voorkomen. Ook bevat zwarte rijst minder suiker.

Draag niet voortdurend hakken. Dit geldt uiteraard enkel voor de damesJ. Het dragen van hakken plaatst 26% meer druk op je knieën en 76% meer druk op je voeten. Niet steeds rondlopen op dit type schoen is dan ook aan te raden. De nadelige gevolgen van hakken vergroten uiteraard naarmate de hak langer wordt. Als je toch elke dag hakken wilt dragen, probeer dan te variëren in lengte van de hak.

Reacties
 
Plaats reactie