Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

4 oefeningen die je in de wagen kan doen
4 oefeningen die je in de wagen kan doen

De schoolvakantie is voorbij en het fileleed komt weer op gang. Wist je dat je nergens in Europa meer in de file staat dan in België? Dat blijkt uit de Traffic Scorecard van het Amerikaanse Inrix. Benut je tijd in de file nuttig en doe een kleine workout. Maar safety first: doe dit enkel wanneer je volledig stil staat.

1. Train je bilspieren

Zit rechtop en span je bilspieren op. Herhaal deze oefening 50 keer. Deze oefening is goed voor je spieren en bloedcirculatie.

2. Span je buikspieren op

Plaats je handen tegen het dak van de wagen en trek je buik in. Hou dit 15 seconden vol en ontspan weer. Doe deze oefening 15 keer achter elkaar. Niet enkel je buikspieren zullen hier baat bij hebben, ook je armspieren worden getraind.

3. Beweeg je schouders

Plaats je handen in een ‘kwart voor drie-stand’ op je stuur. Strek vervolgens je armen door tegen het stuur te duwen en ontspan ze weer. Herhaal deze oefening zo’n 20 keer.  

4. Train je bovenbenen

Plaats je voeten plat op de grond en je benen tezamen. Duw de knieën samen en ontspan. Herhaal dit 50 maal.

Probeer het uit en maak van je wagen jouw persoonlijke workoutruimte!

Reacties
 
Plaats reactie