Koop, eet en beweeg slim in 1 - 2 - 3!

ARTIKELS

3 alternatieven voor suiker
3 alternatieven voor suiker

Wie suiker wil mijden, hoeft niet meteen naar kunstmatige zoetstoffen of de mierzoete stevia te grijpen. Volgende drie alternatieven zijn zelfs geschikt voor een holistisch dieet waarin enkel natuurlijke, ongeraffineerde producten een plaatsje krijgen.

1. Vergeet rietsuiker (even), want palmsuiker is ‘the next best thing’. Het heeft een gelijkaardig kleur en textuur, maar is daarenboven rijk aan ijzer en potasium. Koop het in de natuurwinkel of oosterse speciaalzaak.

2. Dadels zijn zoet én voedzaam. Verwerk ze in je havermout, pap of pudding voor een extra vleugje smaak. Ook lekker op een stokje in je thee.

3. Agave-, bruine rijst- en maplesiroop zijn drie natuurlijke, vloeibare zoetstoffen. De eerste lost makkelijk op in drankjes, terwijl je met de tweede en derde heerlijke taarten en ander gebak kan zoeten. Let wel: bruine rijstsiroop is maar half zo zoet als suiker. Maplesiroop is dan weer calciumrijk. Een gezonde surplus, dus!

 

En jij...

Hoe zoet jij je drankjes en gebak? Kan jij leven zonder die ongezonde, geraffineerde suikers?

 

 

Reacties
 
Plaats reactie